Serviceärende

För att vi så snabbt som möjligt skall kunna lägga upp serviceärenden och agera behöver vi få in nedan:

* Modell (t.e.x Ekerö) samt årsmodell
** Vårt order nr (står i instruktionsbok alt. på toppen av el-boxen).


Genom din kontaktförfrågan samtycker du till att vi tar del av de personuppgifter du valt att delge.


VANLIGT FÖREKOMMANDE FRÅGOR

  1. Badet får ingen ström och displayen är svart.
    Kontrollera säkringarna i huset. Kontrollera att det finns ström fram till El-boxen i spabadet.
  2. Badet värmer inte?
    Kontrollera så att inte filter behöver bytas. Om filter är smutsiga så kan displayen indikera för ”low flow” eller ”heater dry”. Testa en gång att köra badet utan filter. Fungerar då vattenflödet som det skall så är troligtvis filtren som skall bytas. Vid ev. vattenbyte – Viktigt att fylla på vattnet genom filterehållaren för att undvika luft i systemet. Det kan också orsaka dåligt flöde. Vi luft i systemet kan en manuell avluftning behövas vid cirkulationspumpen.
  3. Vattennivån sjunker i badet?
    Det finns en naturlig avdunsning av vattnet samt beroende på hur mycket och hur många som badar och kliver ut och i, så är 1-3 cm / vecka ganska normal vattenavgång.

Tänk på att spabadet skall vara tillgänglligt för service. Vi rekommenderar 55cm runt om badet, vi förbehåller oss rätten att debitera reskostand om det visar sig att vi inte kommer åt att genomföra service.

Kontakta oss

Vi är en av de största leverantörerna av premium-spabad i hela Europa. Varmt välkommen att slå oss en signal!

+46 320-205590

Kontaktformulär

Fyll i och skicka så återkommer vi så snart vi kan!

Gäller ditt ärende service klicka här

Genom din kontaktförfrågan samtycker du till att vi tar del av de personuppgifter du valt att delge.

Beställ katalog

Genom din beställning samtycker du till att vi tar del av de personuppgifter du valt att delge.