Garantiärende

Garanti

För att vi så snabbt som möjligt skall kunna lägga upp serviceärenden och agera behöver vi få in nedan:

Klicka här för att se hur du hittar ditt garantinummer

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.
* Modell (t.e.x Ekerö) samt årsmodell
** Vårt garanti-nr, klicka här för att se hur ni finner garantinumret.

Vanligt förekommande frågor

Kontrollera säkringarna i huset. Kontrollera att det finns ström fram till El-boxen i spabadet.

Kontrollera så att inte filter behöver bytas. Om filter är smutsiga så kan displayen indikera för ”low flow” eller ”heater dry”. Testa en gång att köra badet utan filter. Fungerar då vattenflödet som det skall så är troligtvis filtren som skall bytas.

Viktigt att fylla på vattnet genom filterehål- laren för att undvika luft i systemet. Det kan också orsaka dåligt flöde. Vi luft i systemet kan en manuell avluftning behövas vid cirkulationspumpen.

Det finns en naturlig avdunsning av vattnet samt beroende på hur mycket och hur många som badar och kliver ut och i, så är 1-3 cm / vecka ganska normal vattenavgång.

Tänk på att spabadet skall vara tillgänglligt för service. Vi rekommenderar 55cm runt om badet, vi förbehåller oss rätten att debitera reskostand om det visar sig att vi inte kommer åt att genomföra service.